Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування)
в Тернопільському класичному ліцеї
Учасники освітнього процесу (учні; педагогічні працівники; інші працівники закладу освіти; батьки учнів або особи, які їх замінюють) зобов’язані повідомити керівника закладу про випадки булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти/працівників закладу освіти, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того, поскаржилась жертва булінгу чи ні.
Письмова заява про вчинення булінгу (цькування) подається на ім’я керівника закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком, виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий, свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію щодо джерела отримання інформації; тривалість конфлікту; вказати дату подання заяви та поставити особистий підпис.
Відповідно до заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування даного випадку із визначенням уповноважених осіб.
Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
Керівник закладу після отримання заяви впродовж трьох робочих днів скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення, термінів розслідування та окреслення подальших дій.
Комісія проводить повне і неупереджене розслідування у строки, визначені чинним законодавством України, з’ясовує всі обставини вчинення булінгу, залучаючи всіх його учасників, і за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.
Якщо випадок цькування був одноразовим конфліктом, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу учасниками освітнього процесу.
Якщо комісія кваліфікувала даний випадок як булінг, то керівник закладу освіти діє відповідно до Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
За результатами розслідування видається наказ по школі.
Результат розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу освіти до відома постраждалого.
Уповноважена особа згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).
Незалежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.
Відповідальна особа за взаємодію з суб’єктами реагування щодо звернень постраждалої особи від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей або повідомлення про таку ситуацію стосовно іншої особи – заступник директора з виховної роботи Беркита Зоряна Євгенівна.
(0352)261920
- Національна дитяча «гаряча лінія» (з 12.00 до 16.00)
116 111 або 0 800 500 225 - Гаряча телефонна лінія щодо булінгу
116 000 - Гаряча лінія з питань запобігання насильству
116 123 або 0 800 500 335 - Уповноважений Верховної Ради з прав людини
0 800 50 17 20 - Уповноважений Президента України з прав дитини
044 255 76 75 - Центр надання безоплатної правової допомоги
0 800 213 103 - Національна поліція України
102
Відповідно до дослідження ЮНІСЕФ:
67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу;
24% дітей стали жертвами булінгу;
48% дітей нікому не розповідали про випадки булінгу;
44% школярів були спостерігачами булінгу, але ігнорували його, бо їм було страшно за себе;
більшість дітей булять за те, що вони виглядають, говорять, думають не так, як інші діти.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ
• Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід
• Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби
• Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти
• Кодекс безпечного освітнього середовища
• Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації»
• Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»
• Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»
![](https://tkl.te.ua/wp-content/uploads/2024/01/СТОП.webp)
Телефон довіри: